Jaha, varför?

Varför åka till Barcelona?
Svar: För att jag kände att jag ville ha ett uppehåll med studierna samtidigt som jag kände en stark lust att åka ut i världen och skapa mig nya minnen. Har hört så mycket bra om den staden och jag kände att det fanns mycket som lockade där.


Varför en blogg och inte resedagboken?
Svar: För att det är sååå mainstream med resedagbok när man reser. Blogg är bara mainstream för obetydelselösa nördar som vill hävda sig via nätet, och nån zånn är ju iiinte jag.


Varför åka med Peter?
Svar: "Varför inte?" tänkte jag skriva men det är ju så genomskinligt. Jag hittade helt enkelt denna individ när jag bilade genom Grönby en svinkall aprilkväll i år. Han satt vid vägkanten och huttrade, så jag frågade såklart honom om han inte ville till ett varmare ställe. På den vägen är det.


För er som inte fick ut så mycket av frågorna kommer härnedan lite viktig information:

Vi (Alex och Pidder) åker till Barcelona den 26:e september. Vi skall först läsa spanska på språkskolan Enforex i 13 veckor. Vi har också som en klar målsättning att vi vill hitta jobb där nere för att kunna hålla hushållet m.m. flytande ända tills nästa sommar. Till en början skall vi bo på korridor på skolan men vill ganska snart hitta en egen lägenhet i Barcelona eftersom det innebär så mycket mer mÖjLigheter.  Mitt favoritlag i fotboll är FC Barcelona och det är delvis en faktor som gjorde att det blev Barcelona som jag åkte till. Utelivet i staden skall enligt utsago inte gå av för hackor det heller. Sedan är det ju där med kulturen också...

Var nu så rara (kvittar vem det är, vi fruktar inte någon) och skriv någon kommentar eller fråga för vi vet ju alla hur kul det är med lite feedback. Ha i åtanke att man inte ofta skall ta mig på för stort allvar, inte alltid denna blogg heller.

Denna blogg har jag ordnat för att folk skall kunna följa våra eskapader och förhoppningsvis också kunna få se bilder därifrån.

Det handlar inte alls om en nörd som vill hävda sig via Internet...

Kommentarer
Postat av: Paul

Tjena alex hoppas att allt e gött nere i eta-landet, synd bara att barca inte blir några champion liga vinnare denna säsong
Man United dominerar just nu
Ha de

2006-09-26 @ 18:49:22
Postat av: Padddddrik

Hallå Pogar!Hoppas ni får det bra. Det kan ju aldrig gå fel när ni två är i farten, ni har alltid sten koll. Lite avundsjuk på er resa!Berätta om alla eskapader ni hittar på! Ha det gutt!

2006-09-26 @ 21:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback